![imagesCA1SLEH3](http://csmorientacio.files.wordpress.com/2012/05/imagesca1sleh3.jpg)
Simptomes d' Habilitats de Seguiments Oculars Deficients
• Evita el treball d'aprop.
• Adopta mala postura quan llegeix.
• Gira el cap en escriure o llegir.
• S'acosta molt al llibre.
• Triga molt per fer els deures que requereixen lectura.
• Poca atenció a l'hora de treballar.
• Perd el punt quan llegeix.
• Necessita un marcador per llegir.
• Omiteix o torna a llegir paraules o lletres.
• Torna a llegir línies.
• Repeteix lletres en una paraula.
• És capaç de llegir paraules llargues, però ho fa d'una manera incorrecta o se salta paraules petites o connectors (al, de, si…).
• Presenta dificultats en el moment de copiar de la pissarra/es perd de lloc.
• Evita llegir en veu alta.
• Li agrada que els demés li llegeixen per evitar fer-ho ell/a mateix/a.
• Escassa comprensió lectora.
• Alinea malament els números en les matemàtiques.
• No mira directament als ulls del que li parla.
• Es distreu fàcilment.
Simptomes d' una Percepció Visual Deficient.
• Inverteix lletres (b,d,q,p).
• Inverteix xifres.
• Confón repetidament les instruccions de dreta/esquerra.
• Inverteix paraules (la/al; se/es).
• Agafa el llapis molt fort/ l'agafa malament (el dit polze creuat per sobre de la resta).
• Escriptura defectuosa.
• Quan escriu no manté un bon espaiat.
• Utilitza l'altra mà com “espaiador” per controlar els espais en escriure.
• Escriu orientant-se cap amunt o cap abaix.
• Orienta de manera incorrecta els dibuixos o l'escriptura en el full.
• Escàs reconeixement de les formes/dificultat copiant formes.
• Confón paraules similars.
• Falla en el reconeixement d'una mateixa paraula en la frase següent.
• Mala visualització/lletreja les paraules basant-se només en els sons.
• Mala compresió/és incapaç d'explicar el que acaba de llegir.
• Dificultats en els esports/ dificultats en les habilitats motores.
• Frustració davant les tasques escolars.